Efektivní studijní metody 2015

.

Účastníků

Lektorů a koučů

.

Jak zvládnout i ty nejtěžší zkoušky, a mít více času dělat co mě nejvíce baví a naplňuje? O tom byla konference Rise and Shine: Efektivní studijní metody, která se uskutečnila 16. května 2015 v prostorách VŠCHT Praha.

 

Vystoupilo těchto šest špičkových lektorů:

  • Adéla Schicker (konzultantka, GrowJob International Institute) ukázala vědecky podložené metody, které fungují jako léky na prokrastinaci a díky kterým můžeš naplno využít potenciál svého mozku.
  • František Dalecký (LMC, Mimo školu, MUNI) studenty naučil, jak efektivně vyhledávat a pracovat s informacemi, jak se efektivněji učit díky internetu a být úspěšnější na VŠ
  • Daniel Gamrot (Lektor GTD, Evernote a myšlenkových map) předvedl, jak se díky myšlenkovým mapám rychle zorientovat i v nejzamotanějším přemětu, díky tomu se rychleji učit a nezapomínat
  • Vojtěch Slánský (lektor budování návyků) vysvětlil, jak si vytvořit efektivní návyky, co ti umožní zautomatizovat studium a mít více času dělat co tě baví
  • PhDr Eva Velechovská (zakladatelka VEVA s.r.o., senior lektorka pro top management firem) účastníky naučila, jak mít při učení i zábavě více energie
  • Pavel Moric (7x mistr ČR v karate, zakladatel klubu Karate Vision, populární lektor) ukázal, jak díky změně myšlení překonat i ty největší překážky a zjednodušit si život na VŠ

Program

Co o akci říkali účastníci?

,,Jako velmi pozitivní vnímám přístup, že se buď studentům, ale i absolventům snažíte předat komplexní balíček dovedností, který může pomoct na cestě osobního růstu. Jak už zaznělo na přednáškách (viz. film MATRIX), ukážete lidem dveře, ale každý pak už musí projít sám. Jsem rád, že předáváte studentům skvělé nástroje jako mentální mapy, protože školství je primárně zaměřeno na levou logickou hemisféru mozku a implementací mentálních map začnou lidé více využívat obě hemisféry mozku, protože malují, kreslí a vytvářejí abstraktní a kreativní věci.“

,,Akce se moc povedla! Strašně se mi líbila Eva Velechovská, prezentace byla více o životě než studijních metodách, a to bylo super. Moc děkuju za pozvání a že tyto akce pořádáš. Myslím, že každý, kdo v posluchárně seděl, byl motivován se naučit něco víc a taky si spoustu odnesl. Já jsem si odnesla jiný pohled na vnímání peněz díky Parvlu Moricovi, a konečně pronikla do tajů myšlenkových map. K prokrastinaci jsem nikdy neměla sklony, ale je hezké, když mi někdo potvrdí (Adéla), že to, co dělám, dělám dobře sama od sebe:-)“

,,Zažila jsem spoustu „aha momentů“, kdy do sebe věci zapadly a zvědomila jsem si je, stejně tak na druhou stranu jsem se ujistila, co pro mě zkrátka nefunguje nebo s čím (pořád) nesouhlasím. Moc se mi líbilo nadšení, co z většiny lektorů sálalo, šli do toho sami za sebe – Eva jako Eva a ne „paní doktorka“, Pavel jako Pavel a ne osobní kouč, Adéla jako Adéla a ne konzultantka Grow Job … Ti lidé věděli, o čem mluví, neměli to „našprtané“, a to je hrozně znát, jestli vyprávějí svojí zkušenost a ne odříkají předem připravené téma.“

,,Nejvíce mě nadchla úroveň přednášejících, kteří mají v sobě hodně pozitivní energie a dokáží to přenést na ostatní. Odnesl jsem si mnoho užitečných rad.“

,,Uspořádali jste úžasnou akci, která by vsazená do logického kontextu např. úvodu do studia, popř. jiné formy mohla zásadně ovlivnit přístup studentů k učení. Osobně jsem získal na VŠCHT červený diplom a musel jsem využít některé zmíněné techniky na semináři, abych měl absolutní jistotu efektivity dle Paretova pravidla, že jsem 20 % času věnoval efektivnímu studiu a že jsem pravidelně získával přes 80 % v hodnocení. Pokud byste předali představený skill set na učení už v prvním ročníku (nejlépe ještě na střední škole), tak věřím, že se úspěšnost studia určitě zlepší. Věřím, že by studenti měli dostat příležitost se s obdobným kurzem seznámit v úvodu do studia.“