Životní rovnováha s Rise and Shine!

za tým Rise and Shine - Pavel Filip, hlavní organizátor

Nedaří se Ti dobíjet energii, sladit práci, studium a rodinu?

Připravili jsme pro Tebe souhrn myšlenek, podnětů, prostě toho absolutně nejlepšího z konferencí Rise and Shine. A jako bonus pro Tebe máme 3 přednášky. Pojďme do toho!

1) David Kirš: Konec DŘINY, začátek FLOW

“Život, flow je jako řeka. Buď se můžeš nechat unášet,
tvořit, anebo začneš bát a snažíš se chytnout.
V řece se hraje ta zábavná hra, ne při držení se nějaké větve.
” 
David Kirš – podnikatel, lektor a investor

Naučil jsem se rozpoznávat čtyři časy:

  • Čas IN – většina lidí ho zná. Čas, kdy něco děláme, škola, práce. Čas, kdy se něco děje.
  • Čas ON – čas, kdy přemýšlíme nad tím, co děláme. Občas si ho dopřejeme. Měříme, než řežeme.
  • Čas OFF – čas, kdy prostě odpočívá tělo i mysl. Dobíjíme baterky.
  • Čas OUT – čas, kdy můžeme být sami se sebou, můžeme se odpojit.

=> když vše dohromady spojíš, vytváříš FLOW…!

Projdi si svůj čas. Kde ty trávíš nejvíce času? Jak často jsi v čase OUT?

FLOW začíná v tu dobu, když pochopíš, že neexistuje jedna pravda, “když spojíš pravdy”. Většina problémů lidstva je způsobena hledáním jedné univerzální pravdy!

 

,,Odnesla jsem si hodně nových znalostí a uvědomila jsem si hromadu věci o životě, dějinách, skutečnostech. Jak jinak nahlížet na svět, jak bych se mohla chovat, co bych mohla udělat, jak zlepšit svět a svůj osobní život.”
Linda

2) Jan Povýšil: Plavu, abych žil

Motivace přeci máme plnou hlavu. Nepotřebuješ si každý den číst motivační citát. Co ty potřebuješ, je disciplína!

První otázka po probuzení z umělého spánku při ochrnutí těla byla:
Kdy budu moci zase plavat?

Jan Povýšil – Mistr Evropy a vícemistr světa v plavání

  • Po třetím místě na paralympiádě v Sydney jsem si myslel, že mám vše na háku!
  • Po úžasné paralympiádě v Londýně, která nakopla celý svět, jsem vyhořel. Založili jsme s kamarádem fotografický ateliér, který po roce a půl zkrachoval, tak jsme založili další, který zkrachoval po roce.
  • Co byl ten impulz, že jsem přestal fotit? Prostě jsme zjistili, že než mít drahou klubovnu, kde si můžeme vypít kávu, je lepší to nedělat.
  • V roce 2015 jsem se po letech kouření vrátil do tréninku. Pro mě nebylo nic jiného, než medaile z Ria, měl jsem úplně tunelové vidění.
  • Co dělám pro to, abych se nedostal do tunelového vidění? Prostě jsem si nastavil, že budu trénovat i pracovat jen pro radost, musí mě to prostě bavit. Jakmile si začnu představovat výsledek, dostávám se do tunelového vidění, nechávám vše plynout.
  • Přestal jsem úplně fotit, přemotivoval jsem se, přetrénoval.

“Honza na mě působil velice energicky a fascinuje mě, kolik toho dokázal. Jinak nový pohled na (kritické) myšlení, hodně dalších skvělých myšlenek, motivace dál hledat a růst, tipy na užitečné weby. Díky.”

Eliška

3) Lukáš Hána: Zachovat si chladnu hlavu

Jak trénovat pozornost a plnou vědomost?
Jedním z nástrojů je meditace – trénink pozornosti.

Jak je to s meditací a vědomostí obecně? Je to, jako když muž kácí stromy tupou sekerou.  Když se ho zeptají, proč si ji nenabrousí, řekne, že nemá kdy, protože kácí stromy. Neodkládej sám sebe!

Nic není jednoznačně špatně nebo dobře,
ale naše vnímání ho takové činí.”

Shakespeare
 

Zažij metapozornost– pozornost na pozornost, vypni autopilota a soustřeď se na to, co opravdu chceš dělat!

“Mindfullness není řešením všech problémů,
ale všechny problémy jsou jasnější s klidnou myslí.”

Jon Kabat Zinn – zakladatel Kliniky snižování stresu

“Rise and Shine mě vždy pozitivně “nakopne” a posune mě myšlenkově v životě o kus dál.”

Klára

“Profesionální příprava, vřelá atmosféra, osobní kontakty, snaha naučit studenty networkovat a vytěžit potenciál sdílení na maximum. Naprosto boží bylo, že jste získali podporu od koučů, kteří věnovali svůj čas.”

Martin